fredag 9 mars 2012

Flytta


Orsaken till att jag inte har varit så flitigt här, är att jag kommer att flytta. Har kommit underfund med att hyresvärden fakturerar sådant som inte står i kontraktet, det gäller elanvändningen. Har försökt komma till en lösning, men det är som att hacka huvudet i väggen. Trots att jag älskar platsen, så orkar jag inte strida varje gång jag får en elräkning som inte stämmer. Vi är många på samma avtal, vi har egna mätare, men trots det så försöker hyresvärden håva in extra. Nu var det slut på det, för jag flyttar 15.4. till Karis, ca 15 kilometer härifrån. Naturligtvis kommer jag att sakna omgivningen och grannarna, men livet är för kort för att strida om saker som borde vara självklara. Så bara flytten är undan, kommer jag nog att vara flitigare här.
Ha det bra tills dess:)

25 kommentarer:

  1. Vilken otur du har haft. Lycka till med flytten. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säg det, blir nog bra i slutändan trots allt.

      Radera
  2. Synd på flytten, det verkade ju som om du annors trivdes som fisken i vattnet där...

    Nu i sommar skall vi försöka ta oss ditåt - det blidde inte förra sommaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trivdes så utmärkt, men tänker inte vara marionett åt Svartå Slott;) Hoppas vi ses i år, nu blir det ju i Karis:)

      Radera
  3. Sabina (nickys)9 mars 2012 kl. 10:09

    Synd med sån hyresvärd, för nog har du faktiskt haft ett fint område o bo på. Lycka till med flytten och välkommen till karis :) hör av dig om du flyttar nånstans nära vart jag är (om du minns mera) om man kanske kunde få promenadsällskap på våren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Promenadsällskap låter finemang:) Det blir Tallmo. Kommer att sakna grannarna och gården, men måtta med allt.

      Radera
    2. Sabina (nickys)10 mars 2012 kl. 01:30

      Syssi då skall du absolut höra av dig, jag finns också där ;)
      Förstår du kommer o sakna dem, men som tur är hindrar inget o hålla kontakten med grannarna..

      Radera
  4. Tråkigt med en sån hyresvärd och då gör du rätt i att flytta därifrån, även om du trivdes. Hoppas du kommer trivas lika bra i nya boet. Lycka till med flytten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker nog att det är lite väl fräckt gjort. Det blir nog bra i det nya hemmet också, kommer att bo närmare sonen och fammos sessor:)

      Radera
  5. å så trist, men du gör rätt. Man ska inte hålla fast vid något som är som ett "dränage" - livet är för kort! Lycka till med flytten.

    SvaraRadera
  6. men vad sjutton, så kan man väl inte göra? finns det ingen högre "instans" du kunde klaga till?
    hoppas du får det bättre på nya stället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. är nog inte lagligt, skall ta kontakt vidare på måndagen till olika instanser, tänker visa klorna ordentligt:)

      Radera
  7. Det var då int roligt..konflikter är aldrig det. Men du gjorde säkert rätt, och Karis är säkert en trevlig plats att bo på. Lycka till :-)

    SvaraRadera
  8. Så trist med en sån hyresvärd som inte är ärlig. Hoppas du får det bra på det nya stället du flyttar till.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Låter bra! Inte ska man gå med på sådant. Själv är jag mycket fundersam på två av mina barns elräkningar. De studerar ju, bor i samma hus, har hög hyra, hamnade att skriva på långa kontrakt och dessutom är elräkningarna deras inte av denna världen. Tur att de snart slipper det, åtminstone den ena efter några månader.

    Hoppas flytten går bra. Önskar dig Lycka till av hela mitt hjärta och hoppas sedan få läsa hur det går... :)
    kramar i massor

    SvaraRadera
  10. Va trist med omedgörlig hyresvärd. Starkt att du flyttar. Hoppas att själva flytten går bra och att du kommer att trivas på nästa ställe. Lycka till och välkommen tillbaka så snart du orkar med dataskriverier igen. Kram kram

    SvaraRadera
  11. Hoppas att allt har gått bra för dig med flytten och att du känner att du kan trivas på denna platsen.

    Trevlig vår önskar jag dig och skickar med litet vårkramar

    SvaraRadera
  12. Saknar dig väldans! Hoppas allt är bra med dig.
    kram Gun

    SvaraRadera
  13. Å så roligt att du hörde av dig och skönt att höra att allt är väl med dig, men det har hänt en hel del för dig och de dina ju! Hoppas de drabbade blir krya från sina skavanker snart. Ha det innerligt gott!

    SvaraRadera
  14. Hoppas du har det bra och trivs i ditt nya hem!

    SvaraRadera
  15. Skönt att höra! Sköt om dig!

    SvaraRadera
  16. Hoppas du har en fin sommar!
    Värmen är på väg, tror jag... :)

    SvaraRadera
  17. Sabina (nickys)30 juni 2012 kl. 00:35

    hej, hoppas du trivs bra i nya hemmet. tyckte precis jag såg dig för nån vecka sen här i tallmo... men fick inte tillräckligt med mod att ropa "hej" :-) kanske vi ses nåt tag i sommar?
    har du slutat skriva här i bloggen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du skulle ha ropat bara, jag bor ju i Tallmo jag med:) Har varit glest med skrivandet för det har varit fullt opp. Nu skall jag skärpa mig:)

      Radera