fredag 29 november 2013

Julgatan öppnas

Julgubben var en självskriven gäst

Många förväntningsfulla barn

Och Arne Alligator :)

I dag igen kände jag mig så oändligt tacksam för att jag kan uppleva så mycket underbart med mina barnbarn. Fick i dag höra att min väninna och fd arbetskompis hade insjuknat igen. Hon fick magcancer för fyra år sedan, den kampen vann hon, men nu har den tyvärr kommit tillbaka. Hoppas innerligt att hon klarar den här kampen också, hon har barn och barnbarn som behöver henne ännu.

Den här variationen av julgran hittade jag på nätet och jag tyckte att den var ett ypperligt alternativ i en liten bostad, och varför inte som extra prydnad i en större också.


Med den önskar jag er alla en Trevlig Lilla Jul och en Fridfull Första Advent

10 kommentarer:

  1. Den granen gillar jag. Kul med lite annorlunda idéer. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev sååååå förtjust i granen jag också :)

      Radera
  2. Jättevacker vägg-gran! Jag har sett en tavla på en julgran som man hänger på väggen. Den har små led-ljus som lyser som en riktig julgran.
    Jag är inte så julig så jag struntar nog i det, när barnbarnen var små och kom till oss i jul då fick man pynta lite extra. I år åker vi nog till dottern för första gången någonsin på jul! Det är första året som dottern inte har tillgång till bil och då blir det väldigt dyrt och krångligt för dem att ta sig hit till oss.
    Tack för omtanken, min nackspärr har blivit mycket bättre
    Adventskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pyntat för småttingarna är det här också :)

      Radera
  3. Vilken härlig julgran! Den var i min smak och mycket annorlunda. Här blir det ingen julgran inomhus i år för barnbarnen kommer hit och vi skall fira jul tillsammans. Det skall bli helt underbart, men eftersom vi inte har så stort utrymme så föredrar jag utrymme för lek fram om julgran. Ute skall vi ha gran och den skall stå så vi kan se den inne i vardagsrummet.

    Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen gran här heller. Firar julafton hos sonen i år, i fjol med dottern:)

      Radera
  4. Hej, har det blivit någon ny storm hos dig. Ni skulle väl få det vitt om öronen på självständighetsdagen! Det kommer väl härifrån väst för vi skulle dränkas i snö nu på torsdag.
    Kvällskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stormade nog men inga strömavbrott. Dom har nog lovat ett jäkla väder, och vi ska fira mamma då....

      Radera
  5. Ja, nog är det en glädje att få ha sina barnbarn och att kunna uppleva genom deras ögon. Inte har vi ju upplevt någon Arne Alligator, vi hade väl annat, men nog har jag känt mig som barn på nytt då jag bl a fått uppleva Arne... :) som "vuxen".
    Hemsk sjukdom, hoppas hon ror ut stormen denna gång också,

    Vilken jättefin gran! Jag ska försöka göra något liknande i klassen. Tack för tipset!!!

    Ha en bra fortsättning på veckan!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är guld värda:) Håller nog tummarna för henne. Ha en bra vecka du med, kram

      Radera