måndag 17 mars 2014

Pippi Långstrump


Mindre sessan har alltid varit ett stort fan av Pippi och nu hittade jag kläder på loppis åt henne :)

Större sessan är mycket intresserad av butiksverksamhet ;)
Har tillbringat ganska mycket tid med sessorna, för svärdottern var inlagd för operation, och sedan blev det lite komplikationer tyvärr. Men nu är det på väg åt rätt håll äntligen.

Våren var ju långt på väg här redan
men bakslag kom det ju som väntat, med både snö och kyla -10 i morse tyvärr :(

Tur så kan man ordna vårstämning inne med tulipaner, blåbärsris och björkkvistar :)

Äldre sessan vill gärna fota med fammos telefon ibland och här är hennes foto av lillasyster






17 kommentarer:

  1. Så gulliga dina barnbarn är. Det var en duktig fotograf du har anlitat. Snö har vi tack och lov ingen, men ganska blåsigt och kallt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom e nog så goda :) Hoppas snön och kylan försvinner snabbt härifrån...

      Radera
  2. Roligt för dig att få rå om dina barnbarn, du har varit ett stort stöd för föräldrarna nu när mamman varit sjuk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukar nog ställa upp när det behövs, jag har alltid sagt åt dom att jag är inte rik så jag kan understöda finansiellt, men mitt hjärta är fyllt av kärlek, som jag gärna delar med mig av :)

      Radera
  3. Vilka söta flickor du har. Här har också våren kommit av sig för vi har fått snö och minusgrader igen. Men det var väl väntat, för inte kunde ju våren komma så tidigt heller. Vilken fin tulpanbukett du fixat till. Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Sessorna är så söta! Skönt att sviterna efter operationen är på väg åt rätt håll.

    Ja det blev bakslag även här för våren....

    SvaraRadera
  5. O vilka gossiga små barnbarn du har! Det där med att leka affär är ju så vansinnigt roligt. Min dotter slog in paket och slog in igen - det tog aldrig slut. Sedan klev in in i en Pippi-period och kunde alla sångerna utantill. Jag tror alla mammor/mormödrar har upplevt detsamma.

    Ha det gott och en fin helg önskar jag dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog att vi är många som har fått ta del av Pippi-flugan 😊

      Radera
  6. Så mysigt du har det med sessorna. Och hittar på allt möjligt... :) Hoppas mordern repar sig bra efter operationen!
    Tack och lov kom våren tillbaka!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har nog skojigt tillsammans och våren kom igen :)

      Radera
  7. Söta små tjejer och en av dem har ju tydligare talanger för att bli fotograf!

    SvaraRadera
  8. Ja det är en berg- och dalbana. I dag blev det berg igen :)
    Ha en fin kommande vecka!
    kram

    SvaraRadera
  9. Men tänk så bra att du finns till hands! När mina barnbarn var små jobbade vi sju dar i veckan och kunde omöjligt sitta barnvakt mer än om möjligt på kvällen. Sen flyttade ungdomarna längre bort o då blev det än svårare. Sånt kan jag idag ha dåligt samvete över, men samtidigt hade vi inte något val, man måste jobba för att försörja sig. Men nog är det en fördel då man kan bo nära och stötta när det behövs!
    Kram från nya pörtet

    SvaraRadera
  10. Åh så fina barn!
    Tur du har funnits för dem nu när operationen varit!
    Läst ikapp har hos dig: Kul!
    Usch, jag har jobbat så hiskligt mycket sista tiden, så någon tid vid datorn har det inte funnits mycket för!
    Sedan borde jag ägnat lite tid för barnen och trädgården med, men det har inte funnits mycket tid för de/den heller....
    ha en fin dag

    SvaraRadera