måndag 3 mars 2014

Utslagen

men absolut inte som någon nyutslagen blomknopp. Den omtalade förkylningen tog helt över här. Först blev sonen och hans fru helt golvade, och då hade jag sessorna här som nattgäster, det var helt otänkbart att föräldrarna skulle orka med dom. När det lättade hos dom, fick jag mommos lillprins från Kimito hit äntligen. Då började ju förkylning sätta sina klor i mig tyvärr, fick uppsöka läkare, inflammation i bihålorna, öronen och luftvägarna. Följande dag fick mamma söka hem killen tyvärr. Det är den absolut värsta förylning jag har varit med om. Helt kraftlös och utan ork. När det äntligen efter många om och men, börjar gå mot det bättre, så går det framåt så otroligt sakta. Och att bli sitt gamla vanliga jag tycks räcka evigheter.

Nu skall jag i varje fall se fram emot något roligare, vi håller på och planerar för barnbarnsbarnets dop :)

Här vilar lilla grynet i sin morbrors famn, han håller hennes lilla hand så ömt <3

17 kommentarer:

  1. Stackars dig min vän som haft en så förskräcklig förkylning - hoppas att varje dag ska ge dig styrka och kraft att få tillbaka orken. Sköt om dig!


    Så underbar liten baby - det blir ju en fin högtid att ordna med dopet för den lilla. Lycka till med det.

    Tack för din rara hälsning hos mig. Kram från
    Eleonora

    SvaraRadera
  2. Krya på dig! Det låter som du haft en rejäl omgång. Så kul att då ha något så mysigt som ett dop att se fram emot. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte när jag senast skulle ha varit så färdig av en förkylning, tur så är det övergående :)

      Radera
  3. Den här flunsan har verkligen varit seg och tagit på krafterna.
    Jag tror det är femton år sen jag hade en sån här tuff flunsa senast och då fick jag lunginflamation till sist. Den här gången har jag klarat mig med bara flunsan och en luftrörskatarr och ändå har jag varit helt slut. Vilket härligt foto på morbror och lilla prinsessan. Härligt att ha något att se frammemot!

    SvaraRadera
  4. Krya på dig ordentligt nu till dopet, roligt ha det att se fram emot :) Längesen sist jag kikat in och kommenterat, men bättre sent än aldrig. Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Hoppas du är frisk och kry igen och att du lämnar litet bilder på dopet.

    Ha det gott och kram'
    från
    Eleonora

    SvaraRadera
  6. Hoppas du är bra nu! Ja det är en märklig flunsa som härjat, man blir golvad!

    SvaraRadera
  7. Hoppas du blir piggare för var dag som går. Har dopet varit än? Kram

    SvaraRadera
  8. Oj, stackars dej. Hoppas det börjar ge med sig. Nu ska du försöka hitta krafterna tillbaka, andas in vårluften och få energi. Nu är apelsinerna billiga. Och goda.
    Sköt om dej bra. kram

    SvaraRadera