söndag 3 juli 2011

Mamma


har hjälpt mej att fixa till nya lägenheten både på lördag och söndag. Nu är alla skåp tvättade, kärl och kläder och allt smått och gott på plats. I går röjde mamma (snart 81 år) ute på gården, hon slog allt gräs med en liten lie. Hur jag än försöker få henne att ta flera pauser och vila så NEJ. Och hon är faktiskt envis som synden, tro mej det hjälper inte att gnälla;) Jag är så innerligt tacksam för hennes hjälp, allting blev ju klart så mycket snabbare. Tack mamma, du är guld värd!
I dag skall jag ta det lugnare, innan jag börjar städa den här lägenheten. Å vad jag väntar på lördagen, så jag får ta möblerna och katten med mej, och dra till landsbygden:)

9 kommentarer:

  1. Din mamma är en riktig ängel, visst är det roligt när man hjälps åt, det går ju mycket fortare då.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. vad hurja hon är! ha det gott de sista dagarna i stan och riktigt gott sen när du blir landebo igen :)

    SvaraRadera
  3. Det kunde vara min mor, 86 år. Mycket piggare än jag och kan absolut inte sitta stilla :)
    Ha en fin måndag!
    kramar

    SvaraRadera
  4. Vad roligt det var att läsa om din mamma. Jag har tyvärr inte kvar min mamma längre, men hon var också en sån som aldrig kunde sitta still.

    SvaraRadera
  5. Vilken prima mamma du har :)

    SvaraRadera
  6. Jamen du vet....hon är mamma - du är dotter...mammor hjälper till ;-)
    Det verkar vara en riktig "krutdam"!

    SvaraRadera
  7. Hej Gun!
    Vilken "krutgumma" din mamma verkar vara! Snällt av henne att hjälpa sin dotter:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  8. va bra att det blir klart så du får flytta in..o va bra att din mamma orkade hjälpa till oxå...Skall du bo där hela tiden nu el bara på sommaren?

    SvaraRadera
  9. Din mamma verkar va en riktig stål mamma. Härligt med hjälp när man behöver. Så du skall flytta ut till härliga landet igen:-) Jag har inte besökt din blogg på ett tag, så jag har liksom inte hunnit med riktigt. Sommardagarna bara flyger iväg så man får lov att njuta.
    Lycka till med flytten!

    Kram från din vän: Odin

    SvaraRadera