måndag 10 oktober 2011

Näckrosspången

går genom en sjö av näckrosor
den gungar och knirrar och knarrar, trots det gillade småttingarna att gå på den
efter det smakade det gott med saft å kex i Slottsparken
efter den styrketåren är man redo att möta den farliga krokodilen :)

när jag förklade för barnen att det här föreställde en kossa så blev jag nog inte trodd....
så ursäkta oss konstnären Miina Äkkijyrkkä, tycker att den är helt malplacerad 

Härligt att se tillbaka på alla fina sommarminnen nu, blåsten viner och regnet öser ner, och brasan sprakar i ugnen. Ha det bra i höstrusket:)

6 kommentarer:

  1. Vad jag blir glad över dina härliga sommarminnen, så fina bilder.
    Ha en bra dag.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Så vackert med näckrosorna. Finns de i närheten av där du bor? Jag kunde inte heller se att det var en ko trots att jag har livlig fantasi. Ha en fin måndag

    SvaraRadera
  3. Näckrosor hör till min barndom också. Inte så ofta jag ser såna nuförtiden

    SvaraRadera
  4. Ko?? Mardröm snarare. Man skulle kanske måla den rosa? =)

    sarai

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder. Näckrosorna och krokodilen är fantastiska.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det var vackra näckrosor!

    Ja nu får man plocka fram sommarminnena och njuta av dem. Fast vi har i och för sig skapligt höstväder och det är inte helt fel det heller.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera