måndag 12 december 2011

Födelsedag


Gun 60 år
Till hembyn du igen har återvänt
Där ditt ögas ljus första gången blev tänt
Under barndom och tonår du utvecklats här
Tiill den självständiga tjejen du ännu är
På din vandring du många yrken prövat har
Lika många dina hem under åren var
Nu är cirkeln sluten-du får njuta mödans lön
I din lugna och mysiga vrå så skön
Må lycka och välgång följa dig alla kommande åren
Nu får du fira med egna och vänner de gågna åren
Grattis av Mamma 

Den här fina dikten skrev min mamma till min födelsedag, har även sparat det kortet med versen hon skrev när jag blev myndig:)
här är en del av mina fina gåvor
dagens yngsta gratulant sov hela festen igenom


kusinerna lekte lite familj dom med

Den allra bästa gåvan var att få ha alla mina fem barnbarn samlade

Firade i all enkelhet hemma med kaffe och tilltugg, med de närmaste egna och några goda vänner. Lokalen är inte så stor men hjärtrum ger ju som bekant stjärtrum. En helt underbar dag som jag kommer att gömma som en värdefull skatt i mitt hjärta.
När festen var över vilade katten ut ordentligt i soffan

Nu väntar jag på snö  och torrväder, kanske det skulle bli lite julstämning ute då.

12 kommentarer:

  1. Grattis, grattis så här i efterskott!
    Det blev en fin dag, det ser jag ju här i bloggen.

    Hoppas att ni får snö, så att du får fart på julkänslorna. Jag är glad så länge det är barmark, men för alla barn vore det ju roligt med en vit jul. Vi får väl se hur det blir.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen! Lite åldersspridning på barnbarnen. Roligt att fira med alla generationer. Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis åxå här!
    Du är nog en väldigt ung 60-åring :=)

    SvaraRadera
  4. Grattis!

    och litet festligt är det att vi har samma namn och fyller samma antal år...jag i november
    ;-))

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott och det ser ut som om du hade en riktigt fin dag med alla barnbarnen samlade. Fina blommor och presenter ser du ut att ha fått också.
    Hoppas som du att det ska bli lite julstämning snart med snö.

    SvaraRadera
  6. Vilken fin dikt du fått av din mamma. Så roligt att få träffas hela familjen. Och ett stort grattis till dig i efterskott.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt! Oj vad fint att få en sån dikt av sin mamma!

    Och jag kan förstå att det var fint att ha alla samlade! <3 Grattis än en gång!

    SvaraRadera
  8. Så fina barnbarn du har.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. GRATTIS i efterskott!
    Så vacker dikt din mamma skrev!
    Härligt med samlade barnbarn och så fina dom är.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  10. Grattis säger jag oxå i efterskott.. ser du har haft en fin dag med barnbarnen o blommor& presenter...va fint din mamma skrev...

    SvaraRadera
  11. Grattis i efterskott:)
    vilken fin dag du fått ha tillsammans med de nära.
    Dikten din mamma skrivit var ju bara så fin.
    ha en riktigt skön julväntan... få nu se om det blir en vit jul eller ej...

    SvaraRadera
  12. Grattis i efterskott :-) Gulliga barnbarn du har :-)

    SvaraRadera