söndag 18 december 2011

Rainy day

Ihållande regn hela dagen. Blir så utled. Dottern kom från Kimito och lekte julgumma:) Vi hade bestämt att åka med min mamma och skaffa det sista hon behövde, för att fylla julgubbens säck. Vi hittade ett trevligt loppis, och artiga som vi är, gjorde vi ju plats för mera varor där. Därifrån drog vi vidare och jag köpte trappborste, snöskovel, pulka och peffisar till barnen att ha här. Nu väntar jag faktiskt på snö:)
Hemkomna från allt butikspringas så kalasade vi på

lingonkaka, som jag gjorde klar i går.
Ha det bra i mörknet och regnet.


14 kommentarer:

  1. Den kakan ser mumsig ut!! javisst blir man utled på regnet...

    SvaraRadera
  2. Den ser verkligen god ut! Här regnar det också, är inte alls jullikt. Kram

    SvaraRadera
  3. Hos mig har det faktiskt snöat idag. Det blev riktig julstämning när vi gick till skogen och högg julgran.
    Hjälp...vad god lingonkakan ser ut, har du något recept och vill du dela med dig av det blir jag jätteglad.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Regnblasksnögråttristväderslask är det här...usch. Jag vill ha "riktig" torr snö nu och några grader kallt - rimfrost tack så att det blir julfint till julaftonen. Jag vill göra islyktor!!!
    Kommer gärna på fika - har du någon liiiiiiten bit kvar tro - ser supergod ut!

    SvaraRadera
  5. Men ååå så god kaka!
    Ja det regnar här med och snöblaskade igår!
    Ha det gott
    Anneli

    SvaraRadera
  6. Mmmmm....kakan ser väldigt god ut. Kan du inte dela med dig av receptet, för jag älskar lingon...:-)

    SvaraRadera
  7. vilken trevlig mor- och dotterdag ni hade, och oh my, vilket avslut det blev på den dagen!!
    kram

    SvaraRadera
  8. Artighet varar längst! Eller hur var det? Trevligt att ni kunde vara så artiga att ni beredde plats för mera saker på loppiset.

    Vi har faktiskt snö kvar, men det är liksom för syns skull. Inget för pulkor och skidor och det droppar från taken emellanåt.

    Den där kakan ser jättesmaskig ut! Lingon har jag, men inte receptet...
    ? hmmm

    kram

    SvaraRadera
  9. Den lingonkakan ser verkligen läcker ut!

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  10. Tack för receptet och tipset med tidningen! Det hade jag inte tänkt på att man kan ladda ner sådär. Nu finns den i min lista... Ska ta och baka den fina kakan då andan faller på och tiden finns.

    Här har snön rasat från taket i natt så det tyder väl på att vi går mot varm dag här igen.

    Ha en fin dag!
    kram

    SvaraRadera
  11. Hej Gun!
    Vad god din lingonkaka ser ut!

    Vi har fått lite snö de senaste dagarna, hoppas den ligger kvar till julafton:)

    Ha en bra dag och en riktigt GOD JUL!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  12. Vilken vacker tårta - man känner smaklökarna rinna till!!
    En God Jul och allt gott inför det nya året önskar jag dig. Tomtekramar från Eleonora

    SvaraRadera
  13. Ville bara titta in och önska dig en riktigt GOD JUL!

    SvaraRadera