tisdag 22 oktober 2013

Mormorsmor


blir jag i slutet av januari 2014 om allt går bra. Mitt äldsta barnbarn är gravid och jag är så himla lycklig och tiden går ju absolut för sakta just nu :)  Om allt går bra så blir vi fem generationer när babyn föds, det var vi också i sex års tid när den nu blivande mamman föddes. Har börjat skaffa lite smått och gott i klädväg åt babyn, tänka sig mitt barnbarnsbarn, (troligen en flicka), babykläder är ju bara för ljuvliga. Så det är nog första gången jag verkligen längtar efter januari ;)
Sommaren gick så otroligt snabbt, den har jag njutit av tillsammans med barn och barnbarn. Bakgården har varit i flitig användning. 
Sessorna har jag fortfarande på måndagar och vi njuter av hösten också:

Har också förberett ingången för hösten, ljus behöver vi nog redan, vi har nämligen stora problem med gårdsbelysningen.
Hoppas ni alla har njutit av sommar och värme och nu gäller det att ta vara på de fina höstdagar som förhoppningsvis kommer ännu.





13 kommentarer:

  1. Stort grattis! Det måste kännas kul att få ett barnbarnsbarn. Jag har saknat dig i bloggvärlden och hoppas du stannar kvar nu. Ska bli roligt att höra mer om den kommande bebisen. Kram

    SvaraRadera
  2. Så spännande. förstår att du längtar till januari.
    Roligt att höra ifrån dig igen. Det är ett bra tag sedan.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Men sötaste vännen - stort och varmt grattis till den nya lilla babyns ankomst. Förstår att du inte kan få tiden att gå fort nog till Januari, men du får väl pyssla (sticka och sy) med babygarderoben under tiden!

    Jag förstår inte att ni hunnit med så många generationer. Alla ni kvinnor måste ha fött barn väldigt tidigt för att hinna med 5 generationer!

    Lycka till kära vän och hoppas att allt ska gå smidigt och bra. Kram kram

    SvaraRadera
  4. men så roligt att höra ifrån dig! Blev så glad när jag såg din kommentar! Hajar alltid till för ditt namn ;-))
    OJ vad kul och spännande att bli mormorsmor. Fem generationer - wow!

    SvaraRadera
  5. Men så kul att bli farmor, min mor fick inte uppleva att bli det, hon hann gå bort innan lilla första flickan till brorsan kom, ungefär 3 veckor efter hennes bortgång!
    Desto roligare att få ta del av andras glädje ämnen!
    Ha en underbar höstdag, fint har du det utanför hos dig med

    SvaraRadera
  6. Grattis, inte så illa. Det är inte många förunnat <3

    SvaraRadera
  7. Nu råddar jag...men bättre 2 ggr än ingen alls ;-)

    SvaraRadera
  8. Här har du en som också är gammelmormor. En fin liten tjej har jag som bor ganska långt borta men jag träffade henne i somras, hon är 1½ år nu. Karis funderar jag över, visst är det i Nyland.Jag tillbringade min barndoms somrar i Lovisa, det är väl lite åt samma håll eller? Blandar jag ihop med Sibbo kanske och Karis ligger väster om Hfors?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va fint att du redan är gammelmormor. Karis är i västra Nyland.

      Radera
  9. Stort grattis!
    Du är en jätteung mormorsmor!

    SvaraRadera
  10. Tackar allesamman för gratulationerna, det är stort, och tiden går långsamt :)

    SvaraRadera