onsdag 16 januari 2013

Födelsedagar


flera stycken har vi hunnit med sen senast.
13.01. blev mommos lillprins hela fem år, tiden går alltför fort. Kakan har han dekorerat själv, förutom R5, det fick mamma hjälpa honom med.
här är kusinerna och väntar på första kakbiten. Tuff kille med blått i håret som matchar klänningen :)

December betydde att både jag och mamma hade födelsedag med några dagars mellanrum, så vi firade tillsammans hos henne.


Här är vi fyra generationer och kalasar, med min mamma Göta i mitten.



I november blev lillsessan 1 år och då började hon dagis. Mitt jobb som dagmamma tog slut efter fyra månader, och jösses vad tomt det blev efter töserna, men man vänjer sig. Och jag har ju turen att få rå om dem alla måndagar numera.


I augusti blev min "lilla" 30 år. Här sitter vi i gungan och busar med lillsessan. Barnen växer opp och blir stora, men i hjärtat är dom nog små ännu :)









17 kommentarer:

  1. Du har kanske en blivande bagare i släkten? Visst går åren fort när man har barnbarn. Det är så mycket man vill hinna med, så då är det en stor gåva att få passa dem så ofta som möjligt.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att intresset håller i till vuxen ålder :)

    SvaraRadera
  3. Oj så många söta änglar du hade fångat på bilderna!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du får ha alla dina nära och kära runt dig så ofta!
    Grattis till alla jubilarer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  5. Vilket fint foto med era fyra generationer!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Härligt med barn och barnbarn! Livets guld!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. De barn man har blir aldrig stora (på ett sätt) men växer och åldras precis som man själv, men man ser det inte så riktigt. Mina barn är båda över 50 och för alltid mina små gossingar.
    Tack för din hälsning. Kram

    SvaraRadera
  8. Ljuvliga bilder på båda stora och små! Jo, tiden går och allt snabbare, tycker jag. Vi har "lillpojken" hemma i helgen, han är på sitt sista studieår. Det blir nya tider att anpassa sig till, tack och lov inte allt på en gång, utan i etapper.

    Härligt att de planerat sin outfit (!) till kalaset! Hår och kläder matchar :)

    Tack för dina kommentarer. Det har varit så mycket allt möjligt här, börjandes med min långa flunssa, så jag har inte varit så aktiv med att kommentera själv. Är fortfarande ganska trött, men tack och lov är det ju helg emellanåt.

    Sköt om dig bra!
    kram

    SvaraRadera
  9. du har blivit utmanad på min blogg.. :)

    SvaraRadera
  10. Så mysigt du har med alla dina barn och barnbarn och lilla mamma får också vara med! Underbart!

    Äntligen har vi fått litet värme och nu har jag fått fart på vårstädningen, så snart kan jag bara sitta och njuta av allt-

    Ha det gott kära du och kram kram

    SvaraRadera
  11. Var har du tagit vägen? Är det slut med bloggandet för din del?

    Önskar dig god fortsättning på den fina sommaren. Du kan väl höra av dig. Kram

    SvaraRadera