söndag 26 januari 2014

Fem generationer flickor



blev vi i morse när mitt första barnbarnsbarn föddes, en tös på 3360 gr och 50 cm
Allt gick bra och både mor och dotter mår bra, och vi andra håller på och hämtar oss från glädjeyran ;)


Här håller jag det lilla underverket i famnen för första gången, hoppas att det inte dröjer alltför länge tilll nästa gång.

Här är vi hela högen, från vänster mormor Lotta, mormorsmormor Göta, mormorsmor Gun och den nyblivna mamman Jenna med sin lilla prinsessa "Minea"

Har varit en underbar dag, och nu skall jag försöka få tag i sömnen efter den omtumlande upplevelsen :)

18 kommentarer:

  1. Oj oj fem generationer! STORT grattis till er alla!

    pröva baket - gillar du bröd med knaprig yta så är det perfekt att baka så!

    SvaraRadera
  2. Grattis till nytillskottet! Det är inte vanligt med så många generationer. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken liten goding. Tänk att vara så många generationer flickor.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Fem generationer det är inte illa. Förstår att du är lite tagen av en härlig upplevelse. Barn är ju så söta och härliga när de är nyfödda.

    Njut av livet!
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  5. Men så ljuvlig hon är, stort grattis till dig! Jag har ju en liten snart två-årig Vanessa, trodde väl aldrig jag skulle bli gammelfarmor men det känns så härligt. Så roligt att så många generationer finns i livet, jag har tyvärr inte min mamma kvar, hon gick bort för över 30 år sedan. Förstår att du är tagen....Vad ska prinsessan heta?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härlig är hon. Minea blir första namnet, resten är hemligt :)

      Radera
  6. Men oj så söt hon är! Stort grattis, och tack för att du delar med dig av denna fantastiska händelse! Underbart!
    Ha en fin "resten av veckan"

    SvaraRadera
  7. De e inga ofta de är fem generationer..grattis till hela tjejligan;))

    SvaraRadera
  8. Så härligt att ni alla kom på bild! Fem generationer är inte vanligt. Varmt grattis till er alla!

    SvaraRadera
  9. Hej, hur har du det i OS-tider, sitter du och kikar på sändningarna? Jag visar mitt lilla underbara barnbarnsbarn på bloggen idag, hon fyllde 2 år i helgen! Jag var ju inte där, hon bor i Falun, men hennes farmor, min dotter och hennes faster, mitt barnbarn var med och firade henne
    Kram

    SvaraRadera
  10. Stort grattis till er alla! Vilken lycka!

    SvaraRadera