tisdag 8 januari 2013

Byte

av operatör skall väl göra det lättare att röra sig här i cyberrymden igen. Och det är inte det enda byte jag har sysslat med, neeeeeeeeeeeeej jag har inte flyttat igen ;)
Förhållandet fick ett hastigt slut när det kom en tredje part med i det

Det var inte en tredje person, utan Kung Alkohol som började ta över. Och det är en rival som jag inte börjar tävla med, för tyvärr hade den redan tagit över. Det visste jag inte i början, men det blev ju klart när tiden gick. Alla gör vi våra misstag sa igelkotten när den klev ner från rotborstan. Men jag mår finemang, förutom en besvärlig förkylning men den har ju alla tampats med, och dagarna går i flygande fläng. Sessorna har jag bara måndagar numera, men det är desto roligare att invänta måndagen :)

Min en ungdomsbekant har ett lopptorg, och jag har varit där som hjälpreda och tänker fortsätta med det så länge det är roligt. Helt frivilligt så därför känns det kanske bra.
Ha en bra fortsättning på år 2013 till er alla!




16 kommentarer:

  1. Vad glad jag blev när jag såg att du är tillbaka. Förstår att du längtar till måndagarna när du får rå om sötnosarna. God fortsättning på det nya året! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måndagarna har nog en helt annan klang nu när töserna kommer :)

      Radera
  2. Rolig att få små livstecken från dig ibland...så vi vet att du mår bra.
    Önskar dig god fortsättning på det nya året.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer nog att vara aktivare här nu när nätet fungerar :)

      Radera
  3. Ååååå så glad jag blev för din kommentar! Det var både tråkiga och roliga nyheter här. Tur ändå att du upptäckte den "kärleken" och kunde avsluta det hela på ett sätt så att du mår bra. Sessorna lyser det verkligen om såååå söta! Ser fram emot dina inlägg igen och att vi håller kontakten.
    Kram och jag önskar dig det bästa 2013!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lika bra att upptäcka negativa saker i början, och som sagt jag mår bra och trivs med livet. Och min lägenhet gillar jag till max :)

      Radera
  4. Så roligt att du hörde av dig igen!
    Så bra att du mår fint och att du är lycklig över de små sessorna förstår jag mer än väl, så fina som de är. Och jobba på lopptorget måste ju var hur kul som helst.
    Jag förstår att du haft det tufft, men du reder dig säkert!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sessorna piggar nog opp farmors måndagar. Lopptorget är roligt, ser människor och har något att pyssla med. Tur så upptäckte jag problemet i tid och kunde dra mig ur.

      Radera
  5. Oj så söta gullisar fattar varför du längtar till de!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  6. Men rara du va glad jag blev att få höra ifrån dig. Har varit inne och tittat hos dig flera gånger men trodde kanske att du hade slutat blogga.

    Ja du,vad man kan missta sig på människor. Men jag är glad att du kom ur ett trist förhållande och nu ser framtiden an. Gulliga små barnbarn har du ju som säkert behöver dig hur mycket som helst!

    Sköt om dig nu och ett riktigt gott och fint 2013 önskar jag dig. Kram från
    Eleonora

    SvaraRadera
    Svar
    1. Misstag gör man, men tur att man upptäcker bristerna i tid, då kan man avsluta det och gå vidare. Barnbarnen sätter en guldkant på tillvaron.

      Radera
  7. Det var ju trista nyheter om den där tredje parten i förhållandet. Bra att du tog dig ur det innan det blev ännu svårare att fatta beslut.
    Låter trevligt med ditt frivilligjobb, och att få tillbringa tid med barnbarnen kan ju aldrig vara fel!
    God fortsättning på året!

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag upptäckte tredje parten fanns det bara en lösning och det gick hastigt ;) Loppis är roligt och barnbarnen är ju det bästa jag har :)

      Radera
  8. Vad roligt att du är tillbaka :-) Trist med den tredje parten men bra att göra sak av det förrän det är försent.
    Kanske det nya året för med sig nya överraskningar ;-) Ha det så bra med de dina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist men sådant skall åtgärdas genast. Blir det inte sådana överraskningar så är det ändå bra, trivs med livet och lägenheten och barnbarnen :)

      Radera