söndag 27 mars 2011

Bykmaraton

Det har varit rörremont i huset där mitt barnbarn bor, dessutom full remont i hennes badrum. Med den påföljd, att vi fick tömma alla skåp. Dom killarna hade inte aktat någonting, till och med i kokvrån (som inte ens är nära badrummet) får hon diska allt som har varit i skåpen. Så nu byker jag (maskinen) allt i textilväg och ungdomarna skurar över hela lägenheten: tak, väggar, golv och alla skåp, både yttre sidan och invändigt. Renligare remontti-reiskor har jag nog stött på.

11 kommentarer:

  1. Äsch då. Det var mindre skoj!

    SvaraRadera
  2. Inget vidare nääääää, men där blir ju ordentligt vårstädat om man vill se positivt på saken:)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Sarai roligt att du hittade hit. Tur att jag är ledig så jag kan leka glada tvätterskan flera dagar. Det skall ju hinna torka åxå:)

    SvaraRadera
  5. Men va fasen va det för "gubbar" som körde så hårt att det blev skitigt överallt..Men det va ju bra att du kunde tvätta...o för barnbarnet..ny badrum..det är roligt.ha en bra söndag

    SvaraRadera
  6. Hej jag tittar tillbaks. Kul att du börjat blogga, det är som du skriver lättare att skriva och hålla koll på andras bloggar samtidigt.
    Ha en fin söndag,
    Susanne

    SvaraRadera
  7. nattugglan - det undrar jag åxå över ?? Tur att jag är sjukledig så kan jag byka nu så länge att vi får allt rent.

    SvaraRadera
  8. Frualbersson - tack för titten, njut av söndagen du med, Gun

    SvaraRadera
  9. Nå hej Syssi! Nu kan även jag kommentera med namn/webadress :D
    Här hos mej är det också bykdag idag, men inte av samma orsak som hos dej...
    Njut av den ljusare kvällen :)

    SvaraRadera
  10. Mimmulimia - vad roligt:) Enda fördelen med klockeländet ;)

    SvaraRadera