måndag 28 mars 2011

Läkarbesök och framtidsutsikter


Jag hade läkarkontroll i dag, angående min nacke och axlar. Sjukledigheten fortsätter till och med 30.6. Då skall vi börja med allt papperskrig, det blir nog inte att jobba för mej längre:(  Det har varit tungt, att komma till den slutsatsen, men nu känns det bra när det är definitivt. Livet tar ju inte slut fast jag slutar jobba, det finns mycket, som jag kan och vill njuta av ännu. Tänk vad härligt, att kunna umgås med barn och barnbarn utan stress i framtiden. Sen har jag ju från tidigare foten inne på frivilligt jobb, där jag klarar mej, genom att bara prata:) Benen och munnen är det turligt nog inga fel på ännu:)

10 kommentarer:

  1. Det blir nog bra det ska du se :)

    SvaraRadera
  2. RockMom Det tror jag med vet du. Man kan ju alltid gå på konserter oftare;)

    SvaraRadera
  3. usch för ont i nacken/axlar mm,, jag vet hur det känns.. har gått med frusen skuldra/axel nu i mera än 1 år..o nu först börjar det ge med sej..så det går mot det bättre.. men jag går nog ut i svinhuset varje dag, vi är ju bönder som du vet.. hihi..Idag ha jag vari på kursen..oj om man skulle få nått klart av allt man gör.. haha..nu skall jag kolla på "halv 8 hos mej" som kommer från SVT.. ha de bra../kikka

    SvaraRadera
  4. Säkert skönt med ett klart beslut. Och vad jag har sett av pensionärer så har de så mycket att göra att de knappast hinner dricka sitt kaffe ens. =)
    sarai

    SvaraRadera
  5. Sarai Skönt att veta vart det barkar. Ser du jag startar ju inte dagen utan kaffe, så det så;)

    SvaraRadera
  6. nattugglan - det blev inte frusen för mej, det sitter i nacken och ingen får ordning på det,ser inte SVT men det kommer på annan kanal till all tur, gillar:)

    SvaraRadera
  7. Allt blir bra till slut skall du se :) Ett delmål är iaf nått i.o.m slutsatsen...Kram//Karin

    SvaraRadera
  8. Karin Du har så rätt, beslutet var viktigt. Nu bara vänta och njuta av vår och sommar:)

    SvaraRadera
  9. Det verkar "Go" i dig fastän du fått ett sådant besked. Men besked är skönt att få även om det är ett trist besked. Bättre att veta än att gå och fundera. Värk är "tärande", men om det blir på detta sätt att du inte ska jobba mera, så har du större chans att anpassa "ditt liv" så att smärtorna hålls på en någorlunda nivå...du styr ditt liv och din tid.
    Det är ju skoj att du nu börjat blogga och du ska se att du hittar många "cyberspacekompisar" - dels handarbetande sådana när du startar upp med det, men det finns också många i samma situation som du själv. Hoppas jag kan bli en inspirerande blogg du besöker - klicka på kategorin inspiration hos mig så hittar du många idéer....

    Ha det gott så länge och jag kommer att hälsa på dig framöver ;-)

    SvaraRadera
  10. Tack, du har så rätt i allt du skrev. Det är mycket lättare nu när jag vet vartåt det bär. Utan värk blir jag väl aldrig, men det gäller att göra det bästa av allt. Det kunde nog vara värre, jag kan ju i varje fall röra på mej bland människor.

    SvaraRadera