torsdag 24 mars 2011

Dofter i trappuppgången

Tänk vad dofter kan väcka minnen till liv

Jag bor i ett Seniorhus, där jag är den yngsta. Människorna här lagar faktiskt sin mat, inte färdig mikromat eller annat nymodigt. I dag när jag kom från butiken doftade det av fläsksås och nybakat bröd i trappan. Det doftade precis som hos min mormor förr. Och den doften väckte alla lyckliga minnen till liv. Fint att ha sådana minnen , att titta tillbaka på, i den hårda och kalla värld vi lever i nu.





3 kommentarer:

  1. vad roligt att du också har hittat ut i bloggvärlden på detta vis! ska genast lägga in dig på bloglovin så jag inte missar ett endaste inlägg!

    SvaraRadera
  2. Tackar alegni, det blir nog i liten skala och trevande, men kanske det tar sej senare:)

    SvaraRadera
  3. ta ingen stress, utan gör det i din egen takt, så blir det så bra, så!

    SvaraRadera