torsdag 31 mars 2011

Avslutat kapitel



I går tjuvstartade jag lite, förde mina arbetskläder till jobbet och lämnade nycklarna på samma gång. Onödigt att ha kläderna i knutarna och samla damm, och nycklarna finns det risk att tappa. Trodde att det skulle vara svårt att träffa bekanta där och säga hej och adjö ungefär. Men jag blev förvånad, det kändes egentligen bara bra. Kanske jag äntligen har lärt mej att lyssna på kroppen. Inte en dag för tidigt tydligen. Så nu är siktet inställt  på framtiden, och nya och spännande saker som kommer emot:)

9 kommentarer:

  1. Kanske skönt på samma gång som det är vemodigt??..Va kul om du tyckte bonaden va fin, det är svårt att fota nått så att det blir som i verkligheten.. nu syr jag en tupp..får visa sen.. Vi har oxå sol o blå himmel..men natten ha vari kall även här opp i österbotten.Hoppas att det går bra sen med allt papperskrig..kram Kikka

    SvaraRadera
  2. nattugglan > Stämmer nog, skönt och inte ens vemodigt. Har tydligen kommit till den slutsatsen att det är bäst som sker.

    SvaraRadera
  3. Så har du ju haft lite tid att vänja dig vid tanken oxo, så säkert mera skönt vid det här laget. Dags för nya utmaningar! =)
    sarai

    SvaraRadera
  4. Är nog skönt om man kan lyssna lite på kroppen, fast kanske inte alltid så lätt. Hoppas du får nya spännande saker att göra. Ha en bra helg. Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Det är inte lätt att ta väl hand om sej själv. Det blir nog bra bara det blir färdigt:)

    SvaraRadera
  6. Ibland behöver man tid till att ställa om och inse saker. Jag tror att du fått den tiden nu och du är berädd på att börja gå vidare med ditt liv. Det känns sen alltid skönt när man gjort ett avslut och sen igen kan blicka frammåt mot nya spännande mål. Lycka till på din vandring!

    SvaraRadera
  7. Har ju haft mjuklandning, så det skall nog gå bra tror jag. Finns ju mycket man kan göra som inte fordrar kroppslig ansträngning. Spännande blir vandringen i varje fall:)

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att det kändes bra!

    SvaraRadera