söndag 10 november 2013

Fars Dag



Lyktan har fått lysa hela dagen för pappa, som tyvärr gick bort alltför tidigt



Vädret idag har varit hällregn och nästan storm. Vi har med grannen gemensam swimmingpool på gården, och hon har flytande matta i stället för flygande sådan :)



Hela veckan har varit regnig och blåsig, har myst på soffan med kaffe, bok eller korsord, och med katten Trassle, som tycker att jag skall krafsa henne på magen i stället.


En dag tog jag mig själv i kragen och tänkte att nu skall jag "snabbt" fixa till köksskåpen. Som vi ju alla vet, så går det ju faktiskt inte snabbt alls. Här börjar jag i varje fall vara halvvägs ;)
I kväll skall jag förbereda morgondagen, för då har jag ju lyckan att få fammos sessor hit igen.







16 kommentarer:

  1. Visst är det märkligt detta att när man tänker att man snabbt ska göra något så blir allt upp och nedvänt. Jag skulle idag bara rengöra spisen, bakom spisen och spisfläkten. Hmmmm jag har nu röjt i tre stora skåp också. Min sambo höll på att bryta ihop när han kom in i köket. Du kan gå ut sa jag och det gjorde han....på promenad ;-)
    Det var klart när han kom tillbaka - ha ha ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukar ofta bli så att det ena ger det andra och på det viset får man väl fixat hela köket :)

      Radera
  2. Jag tror man säger att man snabbt ska fixa till skåpen bara för att lura sig själv att det nog går fort...för det gör det aldrig. Men så härligt det känns sen när allt är klart. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det, och tänk att man är lika lättlurad varje gång ;)

      Radera
  3. Visst är det skönt att få snyggt och städat i köksskåpen, men det brukar bli stökigt innan man är klar.
    Passande namn på den söta katten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid lika skönt när det är gjort. Passligare namn hade hon inte kunnat få :)

      Radera
  4. Hej! Ja nu är det inte väder för att vara utomhus. Skickade hunden med maken idag så jag slipper gå ut...igår gick vi långpromenad och imorgon utlovas sol bevars!
    Jag röjde i skafferiet nyligen, det behövdes! Annars brukar vi flytta så ofta så jag inte behöver röja i skåpen annat än vid nerpackning. Men nu har vi bott här över ett år och har inga flyttplaner!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Litet bättre väder idag. Har nog också flyttat flitigt på senaste tiden men nu känns det bra här :)

      Radera
  5. Så fint du har gjort till Fars dag.
    Det där med köksskåp är ju en spciell historia. Det blir alltid rörigt i dem - hur noga man än är. Hoppas du fick ordning på allt med sessornas hjälp!
    Trevlig helg. Kram kram

    SvaraRadera
  6. Jag skulle oxå få städa i mina skåp:D Nu sitter jag o väntar att slipp in på lappteknikskursen,jag kom för tidigt.Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  7. Att städa skåp tar nog sin lilla tid, men det är så skönt sen när det är över. Här hade vi full storm i går och idag blåser det ännu rätt kraftigt. Men som tur är har elen inte varit borta något. Härligt att få sessorna på besök:-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sessorna är här varje måndag, och det är ju höjdpunkten i veckan :)

      Radera
  8. Gick det bra med besøket av sessorna?
    Fint du gjort på fars dag.
    O inte för att glömma köksskåpen, vilket jobb det er, men vad skönt det er efteråt.
    Fin flytande matta din granne hade...

    SvaraRadera