söndag 3 november 2013

Nya glasögon



Har en längre tid märkt att mina glasögon hade gjort sitt. Så jag fick till stånd att beställa syngranskning och prova nya bågar. Nu har jag då två par nya glasögon och skillnaden är markant. Tänk att det skall vara så svårt att göra slag i saken.

Höstrusket fortsätter här, och lika illa har dom lovat åtminstone en vecka till. Tänk i fjol fick vi snö här 10.10 och den stannade kvar ända till våren.

Allhelgon har gått stilla och lugnt här, en tur till gravgården och sen mysa i soffan. 

I morgon blir det lite liv i stugan igen, det är måndag och då kommer mina söta prinsessor på dagvård hos fammo. Så ni kan förstå att måndagen är den bästa dagen i veckan för mig :)

10 kommentarer:

  1. Hej, vad roligt att du får ha hand om barnbarnen en dag i veckan! Jag har mina lite längre bort, dessutom är de alla tonåringar, äldsta fyller 19 idag! Men maken har små barnbarn som vi ibland hälsar på i Stockholm. Snygga brillor!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sessorna bor på 10 min gångavstånd :) Dottern å lillkillen bor i Kimito, lite längre bort.

      Radera
  2. Då förstår jag att du tycker måndagen är veckans bästa dag. Det hade jag med tyckt. Jag får nog också göra slag i saken och beställa tid hos optikern. Det börjar se ut som Londondimma här nu. Kram

    SvaraRadera
  3. Hade nog ordentligt Londondimma jag med :)

    SvaraRadera
  4. O va härligt med prinsessmåndag! Nu blir jag avundsjuk - min till 7-åring är ju så långt bort från mig - hela 30 mil.

    I natt regnade det hela natten hos mig, men dagen har varit med uppehåll. Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckliga jag som har sessorna på 10 minuters gångavstånd Regn och storm och mörkt hela dagen här.

      Radera
  5. Ja det är bäst att du har nya glasögon när du ska se vad barnbarnen gör för bus ;-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer precis, och så vill jag ju se det kommande barnbarnsbarnet ordentligt :)

      Radera
  6. Härligt å byta glasögon man ser ju så gott etter det. Ja jag förstår precis det med måndagens förtjusning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd bara att man skall låta det dröja onödigt länge innan man skaffar dom :)

      Radera