onsdag 20 november 2013

Tjuvstart och Buu


I dag hade jag större sessan som sällskapsdam, och vi började förbereda julen lite. Vadd som snö och spegel som is och lite tomtar och en gran :) 
Dessörinnan hade vi varit på BUU-klubbens julturné


Det var nog en hel samling med förväntansfulla barn, som väntade på att träffa BUU-människorna live, läktaren ovanför blev också helt fylld. Lyckligtvis har fammo en så ny och modern telefon att jag fick bra bilder, och en hel del som video. Allt detta kollade vi noga igenom hemma hos mig :)
Vilken tur att man har barnbarn, för tänk vad mycket roligt man får uppleva tillsammans med dom :)


14 kommentarer:

  1. Tackar för titten hos mej.. ja vad vore livet utan barnbarn så säg.. man får va med om mycket.. jag har också 5 barnbarn..Buu klubben är de med i..men jag tror inte de har sett dem live..

    SvaraRadera
  2. Jag längtar efter att få julpynta i alla rum nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog kommer den väl fast utomhus ser det inte ut så. Hällregn här :(

      Radera
  3. Härligt med barnbarn - då vaknar ens eget barnasinne till liv igen! Men mina är vuxna nu, utom 7-åringen men hon bor i Dalarna, så tråkigt nog träffas vi inte så ofta.

    SvaraRadera
  4. Buu? Måste vara skojigare än det låter, i allafall om man får tro fotona! Jag har inte deltagit i många roligheter med mina små barnbarn, dessvärre får jag säga., När mina barnbarn var små var vi egenföretagare, jobbade sju dagar i veckan på vårt värdshus, kom aldrig iväg någonstans och kunde aldrig sitta barnvakt. Nu då maken har små barnbarn bor alldeles för långt borta för att umgås på det viset. Men, vi kan inte tänka oss storstaden igen, så vi får nöja oss med att träffas några gånger per år då tillfälle ges.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Buu-klubben är ett barnprogram på tv, ett riktigt barnprogram, finns få sådana. Alla är ju tyvärr inte lika lyckligt lottade med att ha barnbarnen nära och få se dem utvecklas och växa upp.

      Radera
  5. Jo barnbarnen är nog livets efterrätt. Jag önskar bara att mina bodde lite närmare. Nu ses vi inte så ofta som jag skulle önska. Härligt julpynt ni gjort!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju så lyckligt lottad med mina. Ha det bra du med, kram.

      Radera
  6. Fint jullandskap!

    Kul att få delta i olika evenemang tillsammans med barnbarn. Vilken lycka!

    Ha en skön söndag!
    kram

    SvaraRadera
  7. Vilken lycka du fick ta del av mycket kul denna dag! o roligt för en annan att läsa om, tack.

    SvaraRadera