onsdag 18 december 2013

111213 och 131213

Min födelsedag var ju den 11.12.13 men tyvärr hade jag lite bråttom den dag jag föddes, klockan visade då 13.20 och inte 14.15, då hade det ju blivit en sifferkombination att minnas i år:) Inget firas för min del, vi firade tillsammans med mamma, onödigt att ställa till många kalas så tätt inpå julförberedelserna.

Jag hade turen att få ha mommos lillkille här en vecka och han tyckte ju att det var jätteroligt att mommo hade skaffat lite större leksaker till gården;) Dom var tvungna att byta ut en kabel till gårdsbelysningen.

Bagarhjälp hade jag ju också, det är roligt med små bagarpojkar:)
Sonen hade julfest under tiden Rasmus var här, så han fick nattsällskap av kusinerna också
Det här kan man kalla ett rum fyllt av kärlek

Jag tog dom två äldre med mig till Luciakröningen och dom tyckte hon var så vacker, det var första gången  dom fick vara med om det

Vår kyrka visade sig också från sin bästa sida vid kröningen

Inte många dagar kvar till julafton, hoppas ni inte stressar alltför mycket, julen kommer nog ändå ;)






15 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott! Vilken kul sifferkombination det blivit om du väntat lite. Du började tidigt med julstressen. Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott. Vilket mysigt övernattningsgäng du hade. Hoppas de inte var vakna hela natten....
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ha en riktigt God Jul och Gott Nytt År!
    kramen Gun

    SvaraRadera
  4. Verkligen härligt med barnbarnen! I morgon kommer mina och du kan tro jag har väntat och längtat. De stannar hela julen och det skall bli så härligt att få rå om dem några dagar.
    En riktigt god jul och ett gott nytt år till dej!
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Äsch då! Nu glömde jag ju skicka försenade gratulationer till dej på födelsedagen. Grattis så här i efterskott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Kan förstå att du har väntat :) God Jul till dig också :) kram

      Radera
  6. Hej, ja nu har du fått dig en stor dos äkta kärlek, det kan man leva länge på!
    Blir så nostalgisk över Lucia, men jag tycker kransen på er Lucia är så stor och tjock att man inte ser ansiktet på flickebarnet! Jag var med i Luciakören i Hfors ända tills jag flyttade till Sverige 1978, det var nämligen musikläraren i flickskolan jag gick i som var körledare. Efter det har jag inte tagit en ton!
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var nog onödigt stor:( Synd om du inte sjunger fast du kan.

      Radera
  7. Nej ingen stress här inte. Huvudsaken man hålls på fötterna :) Härligt med barnbarnen dina!
    Grattis i efterskott på din födelsedag!
    God jul till dej!

    SvaraRadera
  8. Hoppsann toppen att tiden gått så fort... nu er solen på väg åter... Hoppas din/er jul blir toppenfin!
    God Jul

    SvaraRadera