fredag 6 december 2013

Mor Götas 83- års kalas

I dag firade vi min mamma, trots att födelsedagen infaller nu på söndag. Det passade ju bra med kalas, eftersom vi också firar Finlands självständighetsdag idag. Mycket gott hade hon bakat och fixat, hon är nog en riktig stålgumma hon :) 

Här presenterar hon sitt jullandskap för lillsessan, som var så liten i fjol att hon inte kom ihåg det.


Här tar mommos lillprins och fammos sessor en välbehövlig vilopaus i firandet. Lillprinsen, som inte är så liten längre, stannaar hos mig och nu får jag rå om honom i en hel vecka. I morgon kommer sessorna också, och stannar över natten, föräldrarna skall ut på julfest. Så här kan nog vara lite fart och fläng i morgon, med alla tre godisbarnen.

Äldsta barnbarnet, Jenna med sin kavaljer var ju också och fira jubilaren, nu är det knappt två månader kvar tills jag blir mormorsmor till deras barn. Intet är som väntans tider :)


10 kommentarer:

  1. Så roliga händelser du har att se fram emot. Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Vilken piggelin hon är din mor! Jag har också lyckan av att ha en piggelin till mor, några år äldre.
    Ljuvliga barnbarn och flera på kommande. Liv i luckan, som man brukar säga.
    Nu ska jag börja beta av dagens uppgifter, innan jag åker till jobbet. Börjar åtta i dag, ett möte efter jobbet, men sedan ingen inplanerat för kvällen. Det har varit mycket den senaste tiden, trots att jag trodde att det skulle lugna ner sig.
    Ha en fin dag! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma är nog pigg, och det är ju roligt. Det är ju sååååå spännande med första barnbarnsbarnet :)

      Radera
  3. Hej! Kikar in igen! Ha en fin lördag!
    kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas man själv får va så där pigg och kry till över 80:))

    SvaraRadera
  5. Tittar in för att önska dig en fin dag!
    kram

    SvaraRadera