torsdag 26 december 2013

Annandag jul

Det trista vädret fortsätter precis som under julaftonen och juldagen, blåsigt och regnigt. I dag är det så mörkt så man tror, att det är kväll hela tiden.
Julaftonen firade jag hos min son med familj. På dagen tog jag sessorna med mig till kyrkan, för där var julbön för barn och även vuxna. En lite kortare version för barnens skull, och med en fin jultablå. När det var över ville sessorna paja Jesus-barnet

Efter det åt vi en härlig julmiddag hos dom, och sen började väntan på julgubben. Tur så räckte det inte länge innan han dök upp

Efter allt paketöppnas var det skönt att dricka kaffe och mumsa i sig många läckerheter igen :)

Juldagen var lugn och skön. Laddade upp med korsord, tidningar och böcker och lite choklad bredvid soffan. Från tv kom det mycket vackert att titta på.

Den här dagen förlöper också i lugnets tecken, och det är väl det som är meningen. Att stanna upp och njuta av Julen.



12 kommentarer:

  1. Skönt att man kan mysa inne när det inte är något uteväder.
    Fast idag har vi 2 minusgrader och jag och min man har varit på långpromenad, det var jätteskönt.
    God fortsättning på julen.

    SvaraRadera
  2. Visst är det fint att det finns julandakter som är anpassade för barn.

    Roligt för övrigt att hitta ytterligare en finlandssvensk blogg skriven av en kvinna i mogen ålder :-) Återkommer säkert hit en annan gång!

    SvaraRadera
  3. Låter som om du haft en riktigt härlig jul. Här har det oxå varit en helt underbar jul, men med fullt ös från morgon till kväll. Nu har de åkt iväg hemåt och nu lägger sig tystnaden
    över vårt hus och det tar ett tag innan man vant sig.
    Vi får hoppas vädret blir bättre och ljusare till nyår!
    Allt gott till dej!

    SvaraRadera
  4. Julen var fin, för oss båda :) Hoppas verkligen på bättre väder, men tyvärr har vi regn igen idag :( ha det gott :)

    SvaraRadera
  5. Oh Syssi vilken härlig jul du har haft. Tack för din rara hälsning hos mig. Vilken lycka vi har som har barn och barnbarn som gläder oss varje fin högtid!
    God fortsättning denna regniga och mörka dag. Kram kram

    SvaraRadera
  6. Du verkar ha samma väder som vi i STockholm...grått, regnigt och ingen snö - trist!
    Lugn och skön har julen tydligen varit.
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  7. Hej! Vilken stilig julgubbe ni hade på besök! Ja nog har vi fått stanna upp och kontemplera denna jul. Idag drar äntligen alla vintersporter igång igen o med det väder som bjuds så är jag mer än nöjd med att sitta klistrad vid teven. Går det dåligt för Finland så hejar jag på Sverige, det har sina fördelar med dubbla hemländer.
    God fortsättning och kram från pörtet

    SvaraRadera