lördag 28 december 2013

Julslut

blev det hos mig igår. Tog fram lådan och plockade bort allt julpynt, förutom duken och gardinerna i köket. Gardinerna matchar ju blåbären om dom mognar ;)

Fortfarande samma trista väder här, ösregn och hård blåst varje dag. 
I dag tvättade och strök jag dukar dit det behövdes och tvättmaskinen har suckat och nästan backat in i hörnet när jag stiger över tröskeln till badrummet.
Annars är nog inspirationen helt på noll, jämnmörkt hela dagen, inte ens en liten strimma av ljus. Så här har dom lovat över nyår också tyvärr :(
En ljusglimt blev det i går i varje fall, jag fick rå om fammos sessor några timmar när föräldrarna shoppade :) Vilken tur att dom finns och piggar upp en i mörknet <3

10 kommentarer:

  1. Oj, har du redan plockat bort allt. Det gör jag inte än på länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har haft allt framme sedan advent, när vi dekorerade med sessorna:) Och med höststormar å regn så fick det räcka :(

      Radera
  2. Usch ja vilket grått och trist väder det är, men jag hoppas att det stämmer att det på måndag kommer litet solsken.
    Ha ett gott slut och ett Gott Nytt!

    SvaraRadera
  3. Hej! För några år sedan drev vi byns grillkiosk och tänk vad väderberoende man var. Nu tycker jag synd om alla i byn som är beroende av turister för sin utkomst. Med tre ynka backar och en kilometer längdspår går det inte att locka storstadsborna att komma hit, då åker dom hellre vidare upp till Sälen där snötillgången är god. Dåliga vintrar kan bli ödesdigra för småföretagen här. Nå, ännu finns det hopp för kommande månader att ta igen det man nu förlorat.
    Kramen i mörkret

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte roligt för dom som är beroende av vädret, hoppas dom hinner ta igen det.

      Radera
  4. Här åker julsakerna på söndag. Sonen varit hemma över jul, åker iväg igen på söndag, passar bra att tömma ut julen sen. Vilka frodiga blåbärskvistar du har hittat! Månne det blir bär...
    Önskar dej ett riktigt gott nytt år.
    Snart märks det att det blivit ljusare :)
    kram

    SvaraRadera
  5. Tror inte det bli bär men en prydnad är dom ju :)

    SvaraRadera
  6. Barnbarnen är verkligen ljuspunkter året om. Jag behåller nog mitt julpynt denna veckan ut, sen ska det bli skönt att städa undan det. Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera