söndag 22 maj 2011

Lopptorg

I dag tog vi en tur till lopptorget med mitt barnbarn Jenna. På vägen dit beundrade vi naturen:




Så var det bara att börja vandringen efter fynd:)

Och visst hade vi turen med oss. Denna klänning och top till barnbarnet kostade 1€/styck


Ett frukostset för fyra personer, två i svart och två i grått, nya i originalförpackning blev 3€

Till mig själv hittade jag en liten ryggväska för plånbok och nycklar och annat smått och gott för 1€


 
Två burkset med tre burkar i varje och detta vingliga glas kostde tillsammans 1,50€

Hittade ett fint piano så småttingarna får träna när dom kommer, pris 5€

Stolen hör till :)

Vi var promenerande dit så vi tänkte, att nu blir det att släpa, men precis innan vi skulle söka oss hemåt hittade jag denna för endast 5€

Skulle nog inte ha köpt den om inte min kärra skulle ha gått sönder. Nu har jag kärra igen när småttingarna kommer. Kan vara bra på butiksresan om dom små benen blir trötta. Och annars kan man ju frakta butikskassarna i den:) Kärran är hel och ren, bara hjulen som är en aning nötta, så detta kallar jag nog ett riktigt fynd.
Summa summarum en mycket lyckad söndag.

16 kommentarer:

  1. Oj, vilka fina fynd! För en liten slant endast! Förstår att du är nöjd med dagen. Jag har inte hunnit på loppis på länge, men snart ska det väl bli av!

    Ha en fin dag imorgon!

    SvaraRadera
  2. Det var nog en riktig turdag kan man säga:)

    SvaraRadera
  3. Det var då sannerligen inte illa fyndat :-)

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga saker ni hittade :) I synnerhet ryggsäcken, den föll jag för ;)Men allt var ju nyttigt och bra // Karin

    SvaraRadera
  5. Fina fynd. Och du kan verkligen använda din kamera! =)
    sarai

    SvaraRadera
  6. jisses, vilka fynd ni gjorde! måtte ha varit en riktig kanonloppis den ni besökte!

    SvaraRadera
  7. Vilka fynd..o sånt man faktiskt behöver för en billi slant..din ros va nog fin..den va stor o blir väl större då den fick ny jord..balkongen är en härlig plats att dricka kaffe o fylla i korsord på...njut av dagen

    SvaraRadera
  8. Vilken rolig loppissöndag det blev för dig och så kul fynd du gjorde. Grattis till det.

    Jo tack, balkongen blev toppen och jag trivs med den.

    Ha det gott /Kram

    SvaraRadera
  9. Så borde loppispriser vara överallt!!!

    SvaraRadera
  10. RockMom--> instämmer helt å hållet!

    SvaraRadera
  11. Så många bra loppisfynd du gjorde och så praktiskt att hitta ett fordon att köra hem grejorna i. Och vilka priser!!

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  12. Vad massor av härliga fynd du hittade! Jag ser frammemot helgen nu då jag skall få åka på loppis oxå i södra delen av landet. Där finns bättre saker på loppisar än här uppe tycker jag.

    Kramisar till dej! H: Odin

    SvaraRadera
  13. hei, men å mye fint du fant,
    elsker loppis,
    snublet bare over din blogg,
    så koselig her.
    ha en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera