måndag 30 maj 2011

Den glada tvätterskan

har jag varit i dag, nåja glad å glad, regnet har öst ner och stormen visslat i knutarna, men nu äntligen tittar solen fram

Så jag skurade nykomlingarna och sköljde dom ordentligt i duschen

BabyBorn och Barbiekläderna tvättade jag upp i handfatet, det var nog nödvändigt. Fastnar damm och sand när dom är i användning ute.

Undrar vad grannarna skulle tänka om jag hängde ut dom på torklinan;)
Nu är allt klart så småttingar kan leka, och jag med förstås.

11 kommentarer:

  1. Åh så mysigt med docktvättning! Jag älskar att pyssla med dockkläder!
    Ha en fin solskensdag!

    SvaraRadera
  2. Oj, lite barndomsminnen väcks!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Roligt att du har en blogg. Den ska jag följa i fortsättningen:)
    Min blogg är ju tråkig för "normala" mänskor när den bara handlar om mina hundar..
    Åsa

    SvaraRadera
  4. Snart får jag också börja köpa dockor och kläder <3

    SvaraRadera
  5. Du har ju fyndat en massa fina saker! Idag blir det bra torkväder...
    Jag ser fram emot att ha tid att vandra på loppis. Det stora loppiset har jag inte hunnit med på långa tider, men snart finns det tid. Nästa måndag börjar torgloppiset i stan och håller på hela sommaren. Där brukar jag göra fynd ibland.

    Ha en fin dag!

    kram

    SvaraRadera
  6. Vilka fina loppisfynd du gjort! Leksakstvätt behövs nog ibland när man har barnbarn. Speciellt nu när utelekarna har börjat.

    Ha det gott min vän! kram från Odin

    SvaraRadera
  7. Skönt att få tvätta rent både dockorna och deras kläder.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Så bra att få göra allting rent innan barnbarnen ska börja leka med sakerna.

    Grattis Gun, du har namnsdag idag, åtminstone här i Sverige!

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  9. Visst är det roligt med dockor och dockkläder. Man blir som barn på nytt. Jag hade inte mycket dockor när jag var liten - en säger en. Därför att det fanns inga affärer på massor massor mils avstånd. Dessutom hade vi inte mycket pengar - så inte slösades det på dockor. Klagar dock inte - därför att jag fick så mycket annat i stället - fantasti och kreativitet. Och kärleken saknades inte från föräldrarnas sida.

    Och du Grattis Gun på namnsdagen ;-)
    från mig - Gun-Wivi

    SvaraRadera
  10. Tack för grattisarna, får fira namnsdag igen 1.1. när det är Gun i vår almanacka:)

    SvaraRadera
  11. Hej Gun!
    Vilka fina loppisfynd! :)

    Ha en skön långhelg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera