lördag 28 maj 2011

Mera loppisfynd

Utemöbeln (den hade jag uppochnervänt fram på cykelkorgen och kunde faktiskt cykla hem)  kostade 5€ och för muggarna och kaffekokaren, som fungerar med batteri:), betalade jag 1€
köpte 2 st STOKKE tripp trapp stolar för otroliga 4€ styck, såg på nätet att priset är 179€, bilden som ihopfixad är lånad från nätet:
För dessa kärl, kryddburkskarusellen har jag sen tidigare, och dom sex glasassietterna betalade jag 3€ summasumarum





Barbiedockorna kostade 20 cent/styck och klädpåsarna 1€ tillsammans, klossarna var hela 20 cent:)


Min familj har även utökats med en trasdocka för 50 cent och två BabyBorn dockor som kostade 5€ sammanlagt.

Det kommer att bli fest nästa gång småttingarna kommer, det finns ju så mycket nya saker hos mormor/farmor:) Gårdsloppiset är öppet i morgon ännu, kanske jag tar en sväng dit och ser om dom har pusslen kvar:)



15 kommentarer:

  1. Jag säger bara: -Vilka ljuvliga saker och så billigt så det är helt otroligt. Jag har också skaffat en Baby Born-docka från ett Loppis, men den var helt oanvänd, satt kvar i förpackningen...men helt ärligt, jag betalade nog mer för den än vad du gjort ;) Trevlig lördagskväll! Kram!// Karin

    SvaraRadera
  2. men hjälp, vilka fina fynd. barnbarnen kommer att vilja flytta in hos dig nu! (åtminstonde de två minsta) ;)
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  3. Är nog så nöjd med alla mina fynd, jag brukar inte hitta något på loppisarna, men nu tycks jag ha lärt mej;)

    SvaraRadera
  4. Men oj jiddrans vilka fynd du gör!!! Och nu blev du förvånad va att jag dyker upp va? Jo jag ska avslöja snart var jag är, men jag trodde inte att jag skulle få "kontakt" med omvärlden härifrån....gratis. Tog med mig min bärbara dator, men inte mobila bredbandet. Det blir dyrt att använda det från annat land. Men jag fick koppla upp mig på värdens nätverk gratis...därför kan jag åtminstone i två dagar nu ha kontakt med bloggen och er.
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Jaaaa..verkligen vilka fynd..stokke stolar för sååå billigt pris, inte klokt. Likaså allt det andra, vad glada barnena kommer att bli :-)

    SvaraRadera
  6. Vilka fynd du gjort! Härligt att barna får leka med de fina dockorna. Otroligt billigt pris för barbiedockorna...

    Ha så bra imorgon!

    SvaraRadera
  7. Är nog så glad över allt jag hittat, största delen av kärlen skall jag donera till vårt klubbrum, där finns lite dåligt urval. Och barnbarnen och jag kommer att ha lika roligt när vi får leka med allt nytt:)

    SvaraRadera
  8. HUR kan nån sälja tripp-trappstolar å billigt?!
    Mina stolar var det enda jag hade sparat från att sönerna var små..bra att ha nu:)

    SvaraRadera
  9. Stolarna köpte jag på församlingens lopptorg, och där brukar det vara otroligt billigt. Hade en otrolig tur, nu får båda småttingarna varsin stol hem till sej.

    SvaraRadera
  10. Tack för söta kommentaren hos mig....tänk vilken tur vi hade idag med vädret. Tur som en tok som jag säger när allt går vägen....

    Du - du får ordna ett dockspa som mitt ena barnbarn gjorde när hon sov över...
    Här på min fotoblogg finns bilder ;-)
    http://pysselfarmorsbilder.blogspot.com/2011/05/lets-play-mandagstema.html

    Jag måste nu rappt ordna litet Barbiekläder till de sex dockorna jag köpt. Det finns massor med gratis mönster i cyberspacen - har det länkat sedan tidigare på min blogg...
    Ha det gott och var rädd om dig.

    SvaraRadera
  11. Men så många fina loppisfynd du gjort. Så lyckliga barnbarnen kommer att bli och så roligt ni kommer att få när ni leker med dockorna och allt annat fint.

    Ha en fin måndag och tack söta för dina kommentarer hos mig!

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  12. Alltså de där stolarna var nog billiga.... vilka fynd du gjort än en gång:)
    Ha en bra dag vännen!

    SvaraRadera
  13. Men du hade nog fyndat en massa bra o billiga saker..Dockorna är ju ganska dyra oxå..jag köpte en på loppis oxå för 5 euro o så ha jag sytt massor av kläder tillden.Stolarna va ju skitbilliga!..ha en bra dag.Här lyser solen igen.

    SvaraRadera