tisdag 21 juni 2011

Fullbokad onsdag


på morgonen skall jag åka och handla för midsommarfesten, vi blir 21 personer i seniorhuset, på menyn sill och nypotatis och sallader och naturligtvis den obligatoriska grillkorven
givetvis skall vi ha grädde och jordgubbar
På eftermiddagen skall jag åka och titta på en lokal. Blir att ta en tur till mammas gata:) I den lokalen har mina morföräldrar och min mamma bott, när dom i tidena flyttade till Svartå. Omändringar är förstås gjorda, men det känns varmt i hjärtat att åka dit. Jag är själv född och har tillbringat min barndom, i ett hus ganska nära, så minnena kommer säkert att flöda.
Längst ner till vänster i det vita huset finns lokalen. Hoppas den verkar bra, så jag kan flytta tillbaka till åstranden:)
Håll tummarna att det blir en givande resa.


15 kommentarer:

  1. Jag ska handla midsommarmat på torsdag. Vi blir bara 13 personer på midsommarafton men från torsdag kväll - söndagkväll har jag ett hushåll på 7 personer. Går väl åt en del mat och dryck kan jag tänka.
    Hoppas det gick bra när du tittade på lägenheten.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Har haft strul med datorer här, internet krånglat. Nu allt ok.
    Härligt med nattfrämmande :)
    Konstigt med blomman, vacker sådär också!
    Så gott allting ser ut. Nu fick jag lust att ställa till med något jag också. Hade tänkt att midsommaren får vara som andra helger... Det blir så lätt upphaussat. Men nypotatis, sill, jordgubbar, det ska jag nog ta och bjuda familjen på! :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin midsommar du kommer att ha. Menyn låter helt som en midsommarmeny skall vara. Vad vore väl bättre som det, att du sku få bo där du känner dig hemma. Lycka till :-)

    SvaraRadera
  4. Naturligtvis håller jag tummarna för dig och hoppas att det blir som du önskar.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Men oh...hoppas! Vilken fin miljö och vilka minnen!

    SvaraRadera
  6. jag håller tummarna för dig!
    trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  7. Härligt med Midsommar. Hoppas bara vädret blir bättre än vi haft nu ett tag. Regn, regn, regn......

    SvaraRadera
  8. Håller tummarna för dej!
    Ha en riktigt trevlig midsommar med god mat och glada vänner!

    Kram från: Odin

    SvaraRadera
  9. Önskar dig en jättehärlg och trevlig midsommarhelg!

    SvaraRadera
  10. En riktigt trevlig midsommar till dig! Hoppas också att du fick napp med lokalen! Ha det gott! En sak till; Vad många nya inlägg sen jag var in här sist, men tiden räcker inte idag morgon att läsa alla, det får bli senare // Karin

    SvaraRadera
  11. nå hur gick det med lokalen?
    en riktigt trevlig midsommar till dig.
    kanske vi ses om det blir så du flyttar hitåt :)

    SvaraRadera
  12. Ville bara önska en trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  13. Håller tummarna och önskar dig också en skön midsommar!! ;)

    SvaraRadera
  14. Ser härligt ut!
    Glad midsommar!

    SvaraRadera